Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/rocket-sport.pl/includes/menu.inc).

Social media marketing – komu to potrzebne?

Konieczność funkcjonowania firmy w internecie aktualnie już nie wzbudza zastrzeżeń, natomiast ciągle pojawiają się nowe drogi reklamy w sieci. Media społecznościowe to coraz potężniejsze narzędzie marketingu cyfrowego – czy jest sens w nie inwestować?
Analizując plusy i minusy kampanii marketingowej w mediach społecznościowych, trzeba najpierw sprecyzować znaczenie pojęcia social media marketing. To pojęcie najczęściej ujmowane jest zbyt wąsko, jako reklama na Facebooku. Facebook bezdyskusyjnie jest liderem marketingu w social mediach, lecz trzeba pamiętać, iż nie jest to jedyny sposób dotarcia do potencjalnego klienta.

Inne godne docenienia portale to np. Twitter, LinkedIn, albo YouTube, jak również szeroko pojmowana blogosfera. Firma może dyskretnie promować się za pośrednictwem artykułów sponsorowanych na blogach, śmiesznych filmików, albo nie wymagających dużych nakładów finansowych konkursów na firmowym fanpage na Facebooku. Więcej na ten temat . Wszystkie te działania – pod warunkiem, że są wartościowe, przemyślane oraz mają sens – są pozytywnie odbierane przez grupę docelową.

facebook na laptopie
Author: Impassion Afghanistan
Source: http://www.flickr.com
Z jakich powodów social media marketing (polecamy pozycjonowanie) jest coraz bardziej doceniany przez większe i mniejsze marki? Otóż reklama na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych jest reklamą odznaczającą się dużą skutecznością. Nie dlatego, że generuje największe zyski – bo tak nie jest – ale dlatego, że powoduje wytworzenie się wyjątkowej relacji pomiędzy firmą a jej klientami. Więcej na ten temat dowiesz się na stronie agencji Artefakt.

Czynny udział grupy docelowej w działaniach promocyjnych przedsiębiorstwa zwiększa wiarygodność marki oraz buduje wierność klientów wobec niej. Social media pozwalają dotrzeć bezpośrednio do ściśle konkretnej grupy docelowej, to znaczy do osób o określonym wieku, płci, zainteresowaniach, lub statusie społecznym. To sprawia, że marketingowe działania są doskonale ukierunkowane na odbiorcę, a więc i bardziej skuteczne.



Niemniej warto wykorzystać to sprytne narzędzie marketingowe, najlepiej z pomocą firmy Artefakt, łącząc je ze skutecznym pozycjonowaniem strony, lub tradycyjną reklamą. Rzecz jasna, trzeba pamiętać o tym, że media społecznościowe nie powinny stanowić jedynego narzędzia promocji, zwłaszcza, że działania w w branży social media nie mają na celu napędzać głównie zwiększenia sprzedaży.