Outdoor, a więc reklama zewnętrzna, to najstarsza i najpopularniejsza forma promocji, bazująca na wizualnej prezentacji treści i gwarantująca wysoką częstotliwość kontaktów z kampanią reklamową. Reklama zewnętrzna wykorzystuje chwytliwe symbole jak też proste komunikaty, które upraszczają zapamiętanie marki.
Reklama zewnętrzna działa 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu, bez możliwości wyłączenia. Jej właściwością jest stała widzialność, brak deklaratywności (nie trzeba dla przykładu włączać telewizora albo sięgać po gazetę) jak też znaczny zwrot inwestycji.
Author: Alex Goodkind
Source: http://www.flickr.com
Zalety reklamy typu outdoor: Szeroki zasięg – outdoor widzą wszyscy przemieszczający się po mieście, poza domem bądź biurem konsument jest bardziej otwarty na kontakt ze środowiskiem, zwraca uwagę na akcentowane treści. Bezpośrednie działanie – outdoor umożliwia bezpośredni, trudny do pominięcia, wielokrotny kontakt odbiorcy z przekazem reklamowym. Prosty przekaz – plakat świetnie eksponuje markę, wyrób, usługę, do których przyciąga kolorem, zawartością, pomysłem albo naturalnością oraz jasnym przekazem. Skuteczność – dzięki narzędziom umożliwiającym planować kampanie dla wybranej grupy docelowej. Duża częstość kontaktów – dzięki wielokrotnemu kontaktowi z odsłonami tejże samej kampanii przekaz reklamowy może być przez nabywcę z łatwością utrwalany. Długofalowe działanie – reklama zauważalna jest przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Niskie koszty dotarcia do prawdopodobnych nabywców w porównaniu do innych klas mediów.
Brak deklaratywności – adresat reklamy typu outdoor, ażeby ją ujrzeć, nie musi nabywać gazety, włączać telewizora czy mieć dostępu do sieci internetowej. Wysoki zwrot inwestycji – według badań każda zainwestowana w outdoor złotówka zwraca się nieomalże po trzykroć
Author: http://www.freeimages.com
Source: http://www.freeimages.com
Doba mediowa jest to całkowity czas poświęcony na konsumpcję mediów ogółem w przeciągu doby. Człowiek spędza nieomal cały czas życia w towarzystwie publikatorów. Reklama (szczegółyo tym >
https://www.rathgeber.pl/etykiety) outdoorowa ma w dobie mediowej bardzo duży, 20-procentowy udział. Jakim sposobem znaleźć odpowiednie miejsce na reklamę zewnętrzną? Rzecz jasna przy wsparciu internetu. Wystarczy kiedy w wyszukiwarkę wbijemy frazę: telebimy Kujawsko-Pomorskie lub - bardziej szczegółowo - telebim Olsztyn Piłsudskiego. Uzyskany przez nas efekt, warto zobaczyć: Medas-Media.