Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/rocket-sport.pl/includes/menu.inc).

Projektujemy sklep online – jakich błędów unikać?

Aktualnie większa część handlu funkcjonuje w internecie. Żeby mieć szansę na tym specyficznym rynku, trzeba mieć sklep internetowy, którego oferta zainteresuje potencjalnych klientów. Sporo osób popełnia jednak podstawowe błędy na etapie tworzenia e-sklepu, niwecząc tym samym swoje szanse na powodzenie.


Tworząc sklep online, trzeba pamiętać o dwóch fundamentalnych zasadach: każdy sklep musi mieć wskazaną branżę oraz grupę odbiorczą i musi być przyjazny dla klientów. Co to oznacza? Projekt sklepu internetowego musi określać, do kogo oferta ma trafiać. Całkowicie inny wygląd oraz odmienny charakter tekstów będą mieć sklepy: z gadżetami dla młodzieży, z z meblami i dekoracjami do domu, z akcesoriami dla niemowląt.
Internet
Author: Serge Kij
Source: http://www.flickr.com
Jeżeli z kolei chodzi o to, co zrobić, aby sklep był przyjazny dla klientów, to należyzwrócić uwagę na ergonomiczność samej strony, łatwość w dostępie do poszczególnych informacji oraz klarowność sklepu online.

Prawidłowo przygotowany projekt sklepu internetowego z pewnością pomoże zachować użyteczność witryny. Jak to zrobić? Poznaj ofertę. Menu musi być zrozumiałe, zakładki muszą być dobrze nazwane, tak, by nie budziły wątpliwości, do jakiej kategorii sklepu prowadzą. Ważne jest, aby klient, robiący zakupy w naszym sklepie, nie czuł się zagubiony z powodu braku informacji, lecz nie może również czuć się osaczony nadmiarem tekstu i grafiki. Najczęściej powtarzane błędy to brak cen przy ofertach oraz rezygnacja z wyszukiwarki, która pozwoliłaby na kategoryzowanie towarów na przykład według ceny, lub rodzaju.


Internauci, robiący zakupy w sklepach internetowych, bardzo nie lubią także wyskakujących okienek z reklamami i powiadomieniami oraz nieprawidłowo sformatowanych tekstów – rozwlekłe teksty, bez podziału na akapity, naprawdę źle się czyta. Najlepiej odbierane przez klientów są te sklepy, które oprócz towarów, udostępniają również bezpłatny dostęp do jakiejś wiedzy branżowej, np. sklep z odzieżą narciarską może zamieścić w swojej witrynie podstronę z poradami, dotyczącymi tego, jak należy wybierać kombinezon, lub rękawiczki. Tego typu posunięcia to nie tylko szansa na zwiększenie zainteresowania witryną, ale też sposób na jej lepsze wypozycjonowanie.

Zaintrygował Cię nasz wpis oraz zawarte w nim wiadomości? Nowe informacje ze strony oczekują na pod tym linkiem. Namawiamy!

My wiemy, jak zrobić dobry sklep -