Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/rocket-sport.pl/includes/menu.inc).

Krótki opis różnorodnych narzędzi, jakie są pomocne podczas analizy działania serwisu internetowego.

Obecnie coraz więcej firm funkcjonuje w internecie, tak naprawdę bardzo trudno znaleźć obszary, w których będzie to jeszcze niepotrzebne. Nawet nieduża, prościutka wizytówka pomaga w tym, aby klienci mogli się dowiedzieć o oferowanych usługach, lokalizacji czy godzinach otwarcia.
A przecież możliwości, jakie daje internet będzie dużo więcej, ponieważ otworzyć można naprawdę dochodowe interesy jakie będą działać w sieci. Doskonale może o tym zaświadczyć przykładowo ilość sklepów internetowych, które obecnie działają. Już na dzień dzisiejszy jest ich około kilkunastu tysięcy, a ich ilość cały czas wzrasta. Niezwykle dynamicznie rozrasta się również rynek internetowych analiz i marketingu, aktualnie firmy coraz częściej korzystają z nowoczesnych narzędzi, żeby zwiększyć ilość klientów. Jeszcze niedawno starczyło poumieszczać się w katalogach i wykonać pozycjonowanie, aby mieć odpowiednią liczbę klientów - unikalni użytkownicy . Obecnie przede wszystkim to już nie wystarczy, ponieważ trzeba także zadbać o to, żeby nawigacja w serwisie była wygodna i przejrzysta, a strona bardzo przyjazna dla internautów. Niezwykle przydatne są przy tym najróżniejsze narzędzia analityczne, które są możliwe do zainstalowania w swoim serwisie. Gromadzą one ogromną ilość informacji, jakie można później analizować w różny sposób i na ich podstawie wyciągać właściwe wnioski.
użytkownicy-obrazek
Author: Luebke
Source: http://www.flickr.com

Jedną z podstawowych informacji, jaką chce się wiedzieć prowadząc internetową stronę, są unikalni użytkownicy. To ich liczba właśnie będzie świadczyć o tym, jak często serwis jest odwiedzany, a analizując ich ilość w danym przedziale czasu można sprawdzić, czy wykonywane działania przynoszą odpowiednie rezultaty. Lecz sami unikalni użytkownicy jeszcze nie świadczą o sukcesie. Sporo serwisów ma duża liczbę gości, ale internauci wchodzą tam jedynie na parę chwil, po czym opuszczają serwis CiK - (serwis chłodniczy warszawa) bez dłuższego przebywania na nim.
Dlatego też powinno się analizować wszelkie działania, które wykonują użytkownicy, przez co dowiedzieć się można naprawdę interesujących rzeczy - o mierzeniu konwersji w analytics . Szczegółowa analiza takich zachowań przykładowo może pozwolić na przebudowanie struktury i układu serwisu w taki sposób, żeby użytkownicy zostawali na nim trochę dłużej. A czas ten przekłada się na to, że być może zrobią jakieś zakupy albo oglądną większą liczbę reklam. Doskonale do takich analiz nadają się na przykład narzędzia Google, jakie dają sprawnym analitykom bardzo cenne informacje. Przykładowo konwersja analytics pozwala na precyzyjne kontrolowanie wyświetlanych stron, powiązań pomiędzy nimi i ścieżek, którymi poruszają się użytkownicy, aby znaleźć interesujące je wiadomości.