Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/rocket-sport.pl/includes/menu.inc).

Jak wygląda praca firmy zajmującej się sprzątaniem powierzchni biurowych?

W moim mieście spacer po głównym deptakiem późnym latem stanowi czystą przyjemność. Promienie słońca tańczą po dachach domów. Z niedalekich kawiarenek da się słyszeć gwar. Lubię takie przedpołudniowe spacery do ulubionej kawiarni. Zajmuję miejsce w ogródku i francuskim zwyczajem zamawiam czarną kawę z rogalem, i od czasu do czasu jakieś ciasteczko. Przypatruję się wtedy ruchowi miejskiemu. Pewnego dnia znalazłem kawiarenkę nieopodal budynku biurowego w którym kiedyś byłem zatrudniony.
sprzątanie biurowca
Author: Pieter van Marion
Source: http://www.flickr.com
Zostałem wówczas „nadzorującym” w firmie sprzątającej obiekty użytku publicznego. Moje zadanie miało polegać na nadzorowaniu dziesięcioosobowej grupy ludzi wykonujących pracę sprzątaczy a także zaopatrywaniu załogi w środki czystości. Wyobrażałem sobie że sprzątanie biur jest dosyć prostym zadaniem. Od pracownika nie wymaga się zbyt wiele, ot ścierka, mop i to wszystko. Jakże młody człowiek się mylił! Sprzątanie biur wcale nie jest zadaniem nieskomplikowanym. Moim zadaniem był budynek sądu w mieście w którym mieszkam. Pozornie wydawało się iż niewielki budyneczek, a okazało się że powierzchnia jest naprawdę duża, pełno schodów i zakamarków. Sprzątanie (zobacz mycie witryn wrocław) biur musi się przeprowadzać zgodnie z umową podpisaną pomiędzy firmą sprzątającą a właścicielem. Umowa powyższa bardzo dokładnie opisuje co i w jaki sposób ma zostać sprzątane. Przykładowo określony jest rodzaj ścierek którymi pani sprzątaczka ma czyścić blaty czy typ pożądanych środków czyszczących.
Do zadań osoby nadzorującej należy nie tylko kontrola bieżących zadań, lecz też ich przydzielanie. Trzeba tak organizować zadania, by jednoczenie nie zakłócać normalnej pracy pracowników biura. Z tego powodu większość z prac porządkowych wykonuje się między godz. 15 a 21. W godzinach pracy biura wykonuje się tylko zadania bieżące, tj.: wymiana papieru i ręczników w ubikacjach czy zimą odśnieża się schody wejściowe. Zgodnie z umową dokonuje się kontroli. Kontrole tak zwane wewnętrzne, kiedy jakości sprzątania biur dokonuje nadzorujący oraz kontrole zewnętrzne odbywające się w obecności przedstawiciela zleceniodawcy. Po tej ostatniej każdorazowo sporządza się raport odbioru. Do zadań osoby nadzorującej należy także uzupełnianie dokumentacji związanej z kadrą. Tak więc sprawa okazała się być wcale nie taką prostą.