Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/rocket-sport.pl/includes/menu.inc).

Działanie zamienników do samochodów

Świeca żarowa jest to urządzenie wykorzystywane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do udogodnienia rozruchu, przede wszystkim w niskich temperaturach i stabilizację niskich obrotów pracy silnika. Używanie świec żarowych pomniejsza także emisję szkodliwych składników spalin w czasie rozruchu zimnego silnika.
motoryzacyjny Tand
Source: tand.pl
Świeca żarowa jest grzałką wbudowaną w ściankę głowicy silnika, a jej fragment grzejny umieszczony jest we wnętrzu kolektora ssącego. W silnikach z wtryskiem pośrednim miejscem umieszczenia jest komora wstępna lub komora wirowa. Wskutek przepływu prądu elektrycznego z akumulatora spirala silnie nagrzewa się oddając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora co efektywnie ułatwia rozruch. W silnikach z wtryskiem pośrednim świeca żarowa nagrzewa komorę, ułatwiając odparowanie paliwa i samozapłon. Zastosowanie świecy żarowej jest niezwykle istotne w silniku z wtryskiem pośrednim (np. 4C90), gdzie występują większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej czynność jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zapewnienie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Albowiem w silniku wysokoprężnym o wtrysku pośrednim w komorze wstępnej dochodzi do zapłonu paliwa - to w nich przeważnie instaluje się świece żarowe. Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają użycia świec żarowych w trudniejszych okolicznościach rozruchu (np. w czasie mrozu, po mocnym ochłodzeniu silnika). W swym działaniu świece żarowy, która jest elektrycznym grzejnikiem, wykorzystano prawo Joule'a, gdzie przy przepływie prądu elektrycznego przez rezystor powstaje ciepło. Po włączeniu napięcia zasilającego świecę temperatura spirali grzejnej podnosi się do
Serwis samochodowy
Author: JEREMY DUMOND
Source: http://www.flickr.com
momentu, kiedy moc oddawana do otoczenia w postaci ciepła wyrówna się z mocą doprowadzonego prądu. Jeżeli pominąć nieznaczne utraty energii w przewodach doprowadzających prąd do świecy żarowej, to całość dostarczonej energii elektrycznej zostaje zamieniona w ciepło. Spirala grzejna to na ogół kilka zwojów drutu oporowego.

Cechą specyficzną silnika wysokoprężnego jest proces spalania różniący się od tej reakcji w silniku benzynowym. O ile w tym ostatnim zapłon mieszanki występuje w wyniku iskry elektrycznej ze świecy zapłonowej, to w silniku wysokoprężnym najpierw dochodzi do sprężenia powietrza do bardzo wysokiego ciśnienia (stąd nazwa tych jednostek – wysokoprężne). Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę i wówczas wtryskiwane jest paliwo – następuje zapłon. Ale w przypadku zimnego silnika Diesla konieczne jest początkowe podgrzanie komory spalania, aby umożliwić zainicjowanie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Do tego właśnie konieczne są części samochodowe- szukasz firmy do naprawy samochodu w Gdyni?.



Świece żarowe podgrzewają powietrze w komorze spalania do wymaganej temperatury w czasie od kilku do kilkunastu sekund. O tym, że pracują mówi zapalona pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej (zazwyczaj z symbolem spirali).

Czyżby ta aktualna publikacja (http://sklep.techkar.pl/) spodobała Ci się tak bardzo, że masz ochotę przejrzeć inne? Miło nam! Zatem zapraszamy na świeżą witrynę.

Włącza się, kiedy przekręcamy kluczyk w stacyjce. Z zapaleniem silnika należy zaczekać aż nie zgaśnie.